Co brzdí vaše hubnutí? Zaručené rady, jak konečně zhubnout...zdravě!

Statistiky hovoří o tom, že dát si cíl zhubnout patří mezi ty vůbec nejčastější předsevzetí do nového roku. Platí to i u vás? Držíme vám palce a věříme, že jste se do toho pustili poctivě. Přesto se může stát, že i přes všechnu vynaloženou snahu vám kila dolů jen tak dolů nepůjdou nebo se proces hubnutí v nějakém období zpomalí až dokonce zastaví. Připravili jsme pro vás tento článek, abyste mohli limitovat překážky, které za neúspěchem mohou stát. A hlavně nezapomínejte na to nejdůležitější - trpělivost a motivace je velká část úspěchu!

Řekněme si to na rovinu - hubnutí není nic jednoduchého a vyžaduje od člověka spoustu píle a zanícení překonávat překážky. Mezi ty patří ztráta motivace při prvním neúspěchu a brzy to vzdávají i ti, kteří doufali v zázračně rychlý proces, o kterém jim napovídaly úsměvně fantastické články. Potom to dopadá tak, že se začíná stále od začátku nebo se tento boj v lidské mysli utvrdí jako dopředu prohraný. Jaká škoda! Mnohdy vás mohlo od vykročení na tu správnou cestu dělit jen pár kroků...

hubnuti new3

Pevně věříme, že dostat se na začátku na zmíněnou správnou cestu znamená, přijmout fakt, že od této chvíle vám končí stereotyp, na který jste byli zvyklí a že potřebujete ze svého nitra nastartovat maximum vlastního temperamentu a úsilí tento stereotyp vědomě překonávat. Máme pro vás skvělou zprávu - přibližně po měsíci se vaše výstupy z komfortní zóny stanou rutinou, takže od té chvíle bude naprosto jednoduché se spravovat v novém režimu se svým novým já. Úspěšně nasměrovat vás může i odborník na hubnutí, ale počítejte s tím, že i ten nejzkušenější profík nemá přečtené vaše tělo a jeho procesy na 100 %. A tak vyzýváme - staňte se sami sobě tím nejlepším odborníkem! Následné odstavce vám k tomu mohou pomoci.

 

Pomalý metabolismus jako hlavní strůjce neúspěchu

Existuje mnoho faktorů, které ovlivňují váš metabolismus. Bylo by bláhové myslet si, že za tím stojí jenom věk. Špatná i dobrá zpráva je, že ruční brzdu svému metabolismu často zatahujete do vysoké polohy nevědomě sami. Co se vlastně pod pojmem metabolismus skrývá? Jde o látkovou a energetickou výměnu, která zahrnuje veškeré biochemické procesy v těle a určuje, jak dobře zpracováváte živiny. Rychlost metabolismu je ovlivněna mnoha faktory. Mezi nejčastější negativní vlivy patří nevhodné diety, hladovky a celkově nepravidelná strava. Velkou roli hraje také množství svalové hmoty a celková fyzická aktivita. Proto bývají právě sportovci těmi, kterým se rychlý metabolismus nejčastěji závidí. Ale nezapomeňme i na další důležité faktory. Trpíte onemocněním štítné žlázy a vaše hormony jsou v nerovnováze? Právě jste objevili další možnou příčinu zpomalení svého metabolismu.

Ale jak metabolismus zrychlit? Zkuste začít třeba pravidelnou snídaní. Ano tak jednoduché to je! Snídaní nastartujete svůj organismus, který bude rychleji spalovat. Pokud byste snídani vynechali, váš metabolismus se může až 2 x zpomalit. Nic nezkazíte ani tím, že vaše strava začne být bohatá na bílkoviny, zejména ty živočišné, jako je maso, mléko nebo vajíčka. A protože jsme zmínili svalovou hmotu, začněte pravidelně cvičit. Uvidíte, že tyto zásahy do vaší životosprávy udělají divy. Přidejte ještě dostatečný spánek, pravidelný pohyb i odpočinek a garantujeme, že se váš metabolismus určitě zrychlí.

A čeho se při snaze zrychlit metabolismus rozhodně zbavit? Přestaňte nakupovat a pojídat bílé pečivo, omezte používání bílé mouky, zapomeňte na smažené jídlo a omezte alkohol.

hubnuti new

Kruté diety jsou kontraproduktivní

Přestat pravidelně jíst a snížit příjem kalorií na úplné minimum sice přináší rychlost kýženého hubnutí, ale věřte, že jste se právě rozeběhli hlavou proti zdi. Žádné tělo takový režim dlouho nevydrží a bude zoufale ukládat každou přijatou kalorii na horší časy, protože ho naučíte, že jediné, co ho při vašem způsobu života čeká, je hladovění. Jaký bude výsledek? Organismus začne ukládat maximum z toho minima, které mu dodáte. Připravte se ale i na ztrátu energie, podrážděnost a další projevy toho, že vaše tělo strádá.

 

Dlouhodobý stres a oslabené tělo s hubnutím nejdou dohromady

Všimli jste si někdy toho, že vás stres nutí k jídlu? To není nic neobvyklého. Však stres je vyčerpávající záležitostí, pokud je dlouhodobý a vy s ním nic neděláte. Co je náplastí na vyčerpanost? Právě že jídlo. Proto se snažte omezit veškeré stresové faktory, které na vás mohou v každodenním životě působit, pokud jste právě na cestě ke snížení váhy. Tělo, které není zatížené stresem se mnohem snáze dostává do regenerační fáze tolik důležité pro celkovou rovnováhu. Právě ta zdravému hubnutí velice přispívá a bez ní bude vaše snaha jenom málo efektivní. Pokud vás čeká náročné období zvažte, jestli proces hubnutí neposunout na klidnější dobu.

 

Adaptace těla a změna poměrů tuků a svalů

Na úspěšné cestě hubnutím vás tohle rozhodně potká a my cítíme jako povinnost na tento krizový bod upozornit. Jakmile se dostanete do této fáze připravte se, že klidně i pár týdnů nebo snad i měsíc bude váš pokrok stagnovat. Proč se tomu děje? Naše tělo si dokáže zvyknout na mnoho stavů stejně tak i na váš nový režim. Když se hubnutí pozastaví, ale vy budete chtít ještě dál pokračovat, bude třeba organismus zase o něco popostrčit. Zkrátka se připravte, že by pohybu a cvičení mělo stále přibývat. S čím jste si vystačili v začátcích, si rozhodně nevystačíte ve chvíli, kdy se vaše postava začne konečně rýsovat.

hubnutí new4

Nevyužíváte doplňky stravy, které mohou proces urychlit a zefektivnit

Existují cesty, jak výsledky urychlit a jakmile je zkombinujete s již tak fungujícím plánem, mohou nastat divy. Na trhu je řada dobře prozkoumaných doplňků stravy, jejichž účinky jsou potvrzeny mnoha vědeckými studiemi. Samozřejmě si nemyslete, že může fungovat jenom suplementace. Cílem je všechno správně zkombinovat - stravu, pohyb, cvičení, péči o sebe a užívání suplementů. Skvělý a schopný i mnoha dalších zdravotních účinků je zelený čaj, z rostlinné říše je taktéž Garcinie kambodžská, jejíž účinné látky leží z největší části v kůře tohoto plodu. Některé z nich dokáží blokovat trávicí enzym, kvůli němuž se sacharidy přeměňují v tuky, a dochází rovněž k potlačení nadprůměrné chuti k jídlu, a to zvýšením hladiny serotoninu - hormonu, jehož nedostatek je z velké části zodpovědný za naše přejídání. Možná ještě účinnější je glukomannan, pektinový polysacharid, jehož hojné množství byste našli v hlíze zmijovce indického, rostliny známé též pod lidovým názvem ďáblův jazyk. Má schopnost absorpce vody, díky čemu dokáže pocitově naplnit žaludek a navodit pocit sytosti. To se hodí hlavně pokud jste byli zvyklí pořád něco pojídat nebo se dokonce přejídat. Ostatně i takový kajenský pepř má díky alkaloidu kapsaicinu, jenž tvoří jeho pálivou složku, příznivé účinky na kontrolu tělesné hmotnosti. 

Vyzkoušet můžete také:

Máte jasný cíl?

Na závěr něco k zamyšlení. Řekli jste si, že chcete prostě jenom zhubnout nebo jste si dali jasný cíl o kolik kg, či jak by vaše vysněná postava měla vypadat? Jak se říká, cesta je cíl. Je skvěle mít představu, kam se chcete dostat, ale pro udržení motivace doporučujeme dávat si i krátkodobé cíle, které jsou snadno splnitelné. Ujasněte si, proč všechno děláte a místo toho udržovat své cíle jenom v hlavě, napište si všechno na papír. Mít všechno před očima vám pomůže na vaší cestě a podpoří celkovou sebekontrolu. Ke splněným cílům si můžete přidávat postupně hvězdičky, ať před sebou máte neustále důkaz, jak jste dobří.

Držíme palce!