Jak se bránit před koronavirem? Nezapomeňte posílit imunitu!

Otázku, jak se bránit účinně před COVID-19, tedy novým koronavirem, si pokládají lidé z celého světa. Bez debat je zásadní nošení roušek, minimální styk s okolím a důkladná hygiena. Je skvělé, že jsme bezesporu země, kde vláda a celý státní aparát bere situaci velmi seriózně. Máme ale dojem, že i přes to se na jednu podstatnou věc velmi zapomíná - a to na vlastní imunitu a její posílení. Jak ji tedy nakopnout co nejrychleji? 

Co je vlastně koronavirus za onemocnění? S kým máme tu čest? Koronavirus patří mezi virové onemocnění, které nejčastěji způsobuje respirační obtíže. Jedná se tedy zánětlivé onemocnění dýchacího ústrojí - horních dýchacích cest a dolních dýchacích cest. S tím souvisí horečka, suchý kašel, dušnost a velká únava. 

Jak jistě víte, i u běžné chřipky hodně záleží na tom, jak odolní jsme, jaká je naše imunita a jak rychle nás dovede vykurýrovat. Imunita - tento neuvěřitelně složitý a přizpůsobivý systém drží viry a bakterie od našeho organismu dál. Buněčná imunita - to je armáda bílých krvinek, látková imunita, to je armáda protilátek – imunoglobulinů. Mimochodem, věděli jste, že nejdůležitějším orgánem imunity v našem těle je brzlík? Tak, a my celý tento systém potřebujeme pořádně probudit a postavit ke strážím. Jdeme na to!

covid3

Vysoké dávky vitamínu C jsou základ!

Vyzbrojit se céčkem by měl každý z nás. Vitamín C, tedy kyselina askorbová, je ve vodě rozpustná živná látka a vitamín doslova nezbytný k udržení tělesného zdraví. V našem těle plní nespočet funkcí, jejichž popis by zabral na více než celý tento článek. Většina zvířat a rostlin má oproti nám velkou výhody - syntetizují si céčko sami a nepotřebují žádné jeho přídavky. Člověk je tedy odkázán na doplňování. Jak příjem nejlépe zajistit? Naprosto ideální je kombinace doplňku stravy a vyváženého jídelníčku s obsahem citrusových plodů, brokolice, černého rybízu, jahod, květáku, špenátu, kiwi či brusinek. Céčko má poměrně rychlý poločas rozpadu, proto je nejlepší doplněk brát během celého dne vyjma večerních hodin, a to kvůli usnutí. 


Účinky vitamínu C:
Vitamín C přispívá k udržení normální funkce imunitního systému a také k normální tvorbě kolagenu pro normální funkci krevních cév, kostí, chrupavek, dásní, zubů a kůže. Podporuje normální funkci nervové soustavy a přispívá k normální psychické činnosti. Dále zvyšuje vstřebávání železa a přispívá k ochraně buněk před oxidativním stresem, ke snížení míry únavy a vyčerpání a k normálnímu energetickému metabolismu.

Náš tip na závěr - vyzkoušejte kombinaci céčka se šípkem - šípek je skvělým zdrojem nejoblíbenějšího vitamínu také!

 

Důležitost vitamínu D stoupá.

Díky mnoha moderním výzkumům víme, že důležitost vitamínu D je mnohem vyšší, než si odborná veřejnost ještě před lety myslela. Není tomu tak dávno, kdy nikoho nenapadlo doplňovat tento vitamín účelově a uměle. Řeč je o té nejdůležitější formě - vitamínu D3, známém též pod jmény kalciol nebo cholekalciferol. Svou strukturou je podobný steroidům, to znamená cholesterolu, testosteronu či kortizolu. Je rozpustný v tucích a patří mezi několik málo vitamínů, které si naše tělo neumí vyrobit. A je až s podivem, kolik lidí trpí jeho nedostatkem - holt ta naše kancelářská generace! Málo slunce a hodně potravin, které modifikací doslova o déčko ani nezavadily. Mnoho dnešním lékařů předepisuje D3 jako podpůrnou léčbu při každém onemocnění, které dá dlouhodobě zabrat našemu imunitnímu systému.


Účinky vitamínu D:
Vitamín D podporuje normální funkci imunitního systému a přispívá k normálnímu vstřebávání a využití vápníku a fosforu. Rovněž přispívá k normální hladině vápníku v kostech a udržení normálního stavu zubů a kostí. Podporuje normální činnosti svalů, při jeho nedostatku nám tedy hrozí větší nebezpečí zranění, ať už jde o zlomeniny či svalová zranění. 

Přirozeně najdeme vitamín D například v mléce, vejcích, celozrnných obilovinách, hovězích játrech, čistém pomerančovém džusu, ale hlavně v rybách, jako jsou například sardinky, losos, tuňák, mečoun či halibut. Vitamín D je pak také v oleji z tresčích jater a v houbách.

 

Kombinace zinku a magnesia působí synergicky.

Zinek a hořčík jsou prvky prakticky nepostradatelné, pokud má ohromný výčet procesů v našem těle fungovat normálně. Takový zinek, toho se v těle vyskytují zhruba 2 gramy, z nichž drtivá většina je uložena v červených krvinkách. Tělo si ale zinek nedokáže samo vyrobit, proto je třeba mu ho neustále dodávat. Hořčík dle průzkumů chybí zhruba třetině české populace. Přitom oba minerály se nachází v potravě. Znamená to, že intenzivní zemědělství a nedostatkem minerálů v půdě, odkud si je berou rostliny, je opravdu tak fatální? Ale do toho se dnes nechceme pouštět. Je jasné, že oba minerály je třeba doplnit i v současné situaci - nejlépe v citrátové formě, která je velmi dobře vstřebatelná. Na takový hořčík oxid ideálně zapomeňte…


Účinky zinku:
Mezi jeho nejlepší schopnosti při pravidelném doplňování patří příznivý vliv pro normální funkci imunitního systému, správný stav nehtů, vlasů, kostí, pokožky či ochrana buněk před oxidativním stresem a udržování normální hladiny testosteronu v krvi.

Účinky hořčíku:
Hořčík přispívá ke snížení míry únavy a vyčerpání, normální činnosti nervové soustavy a svalů, ale také k normální psychické činnosti a podílí se na procesu dělení buněk. 

 

Další doplňky, které doporučujeme:

V těchto dnech pracujeme také na extra silném doplňku, kterým chceme ještě více podpořit boj nás všech proti koronaviru. Sledujte nás! Doufáme, že každá taková snaha, nejen nás, ale i všech dalších lidí, kteří například doma vyrábí roušky a zapojují se svými možnostmi, které kolem sebe mají do boje, co nejrychleji zvrátí současnou situaci. 

Přejeme vám všem pevné zdraví, opatrujte se!

Pokud potřebujete poradit v souvislosti s aktuálním výskytem koronaviru, je vám k dispozici infolinka Státního zdravotního ústavu na čísle 724 810 106. Linka je v provozu denně od 9 do 21 hodin. A jestli u sebe pozorujete příznaky onemocnění, nebo máte podezření na kontakt s infikovanou osobou, volejte rychlou lékařskou pomoc na čísle 155.

covid (2)